3.díl – seriál základy Instagramu – likování a komenting

zaklady_instagramu_likovani_komentingVsadím se, že sledujete, kdo vám dává liky a komentuje. Dělá to spousta uživatelů a zejména ti, kteří dosahují menšího engagementu. Právě tady se skrývá značný prostor pro získání engagementu a followerů.

Objevení tohoto zdroje mě osobně dost nakoplo. Skoro každý den prozkoumávám fotky označené hashtagy s tématikou, kterou sám postuji. Fotkám, které se mi líbí dám like, takhle to udělám třeba u 50 fotek denně. Odměnou mi je shlédnutí zajímavých fotek, občasné vnuknutí nápadu na mé posty a zvýšený engagement u mých příspěvků a taky občas pár followerů.

U extra zajímavých fotek se nebráním napsat komentář, který mi skoro určitě zajistí pozornost autora postu. Je třeba podotknout, že napsání komentáře zabere o dost více času než udělení liku.

Od 26.2. do 9.3. jsem testoval, jaký dopad má, když neudělím žádný like. Počet followerů stagnuje. Engagement dostávají téměř jen nové fotky, předpokládám tedy, že drtivá většina uživatelů se dívá pouze na tu jedinou právě postlou fotku.

Ze zjištěného usuzuji, že existují 3 hlavní zdroje engagementu na mém profilu.

  1.  Engagement z návštěvnosti, která mě našla díky hashtagům. Zabývá se v naprosté většině jen nejnovější fotkou, konverze na followery je minimální.
  2.  Engagement od stávajících followerů. Tvoří poměrně stabilní základ engagementu u nových fotek.
  3.  Engagement z mého engagementu na cizích postech. Generuje největší přírůstek followerů a často i engagementu, navíc netvoří engagement jen u nejnovější fotky, ale často u více, někdy i desítek fotek najednou. Konverze z jednoho mnou uděleného liku by se odhadem mohla pohybovat kolem 5{899196a7cd52267d5573aab47c0126969409f29dcf7ee687db92a483bdf2428a} někdy i více (tzn.: za každých 20 liků, které udělím, mi přibude follower).

 

Další díly seriálu základy Instagramu:
1.díl – Téma
2.díl – Pravidelnost a frekvence
3.díl – Likování a komenting (právě čtete)
4.díl – Hashtagy
5.díl – Jak najít dobré hashtagy
6.díl – Kvalita fotek
7.díl – Kdy postovat

Přidejte komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *