Chvíli mi trvalo, než jsem se na svém Instagramovém účtu zaměřil na určitou oblast/téma. Plácal jsem doslova páte přes deváté a ani nevěděl, co, kdy a jak budu publikovat. Někde jsem viděl dům, lup ho tam, chodník, lup ho tam, pekl jsem, honem fotku a lup to tam.
Příspěvky byly naprosto nestejnorodé, neměly žádný systém, logiku nebo návaznost. Začal jsem sledovat pár úspěšných účtů a pomalu zjišťoval, že jsou na něco zaměřené.
Jako příklad si uveďme cestovatelské profily, zabývají se čistě tématem cestování, tak postují přírodní scenérie, architekturu, jídlo,… a krásně to do sebe zapadá.
Oproti tomu spousta “běžných” účtů funguje v režimu “co mi přijde pod ruku”, takže končíme se sérií postů, která vypadá asi takto: Dívám se na film, tak si vyfotím televizi; jím oplatek a tak se pochlubím, že už moc nedrobím; jdu s kamarády ven, pěkně se obleču a udělám selfie* v zrcadle; vidím pěkné auto, udělám si s ním fotku.
Proč se se svými posty držet určité oblasti?
Vypadá to lépe, profil je konzistentní, followeři tuší, co mohou očekávat. Profil s jednotným obsahem dosahuje větší konverze** z návštěvníka na followera. Od followerů a návštěvníků dostanete větší engagement, jelikož častěji prohlédnou a ohodnotí i jiné fotky než aktuální.
PS: Pokud se hodláte zaměřit na určitou oblast, dobře ji zvažte. Budete totiž dlouhodobě potřebovat spoustu obsahu a ne každý dokáže vytvořit desítky-stovky fotek zvířat, oblečení, aut, domů, zákusků,… ročně.
*selfie – fotka sebe sama často pořizovaná před zrcadlem v koupelně nebo převlékací kabince; více na Wiki
**konverze – situace, kdy návštěvník vykoná námi požadovaný úkon, např. se stane followerem; více na Wiki
Další díly seriálu základy Instagramu:
1.díl – Téma (právě čtete)
2.díl – Pravidelnost a frekvence
3.díl – Likování a komenting
4.díl – Hashtagy
5.díl – Jak najít dobré hashtagy
6.díl – Kvalita fotek
7.díl – Kdy postovat
Přidejte komentář