Přemýšleli jste někdy nad tím, že v jiný částech dne dostáváte jinou kvantitu interakce od ostatních uživatelů? Pokud ne, ukáži vám, jak trochu promyšleným časem postování dosáhnout vyššího engagementu.
Základem je měření. Postujte v různých hodinách a různých dnech, snažte se vytvořit co možná nejpodobnější podmínky při každém postnutí během období měření. Nelikujte před a bezprostředně po postnutí fotky, pokud máte tu tendenci, tak se snažte provádět likování vždy v podobném rozsahu. Dále by bylo vhodné postovat fotky s podobnou tématikou a zhruba stejnými hashtagy.
Začněte používat analytický nástroj, který vám s měřením pomůže. Já používám Statigram, nástroj je zdarma a funguje jako běžný Instagramový prohlížeč, ale má navíc zabudovány analytické nástroje.
Z grafu můžeme vyčíst, kdy dosahují mé fotky vyššího a kdy naopak nižšího engagementu. Využitím těchto poznatků jsem schopen, pouze díky správnému načasování, dosáhnout na vyšší čísla. Proto budu postovat např. v pondělí ve 14 h, ve středu kolem 15 h,…
Pozor! Údaje z grafu platí pouze pro můj profil, váš pravděpodobně funguje lépe v jiných časech, proto proveďte vlastní měření.
Jak jste spokojeni s výkonností vašeho Instagramového profilu?
Další díly seriálu základy Instagramu:
1.díl – Téma
2.díl – Pravidelnost a frekvence
3.díl – Likování a komenting
4.díl – Hashtagy
5.díl – Jak najít dobré hashtagy
6.díl – Kvalita fotek
7.díl – Kdy postovat (právě čtete)
Náhodou jsem zabloudil na tyto stránky o Instagramu a přečetl všechny díly a musím jen souhlasit s doporučeními. Pohybuji se 7 let na YouTube a tak vím, o čem to je získat zajímavý engagement (aktuálně 15 mio na cca 500 převážně hudebních video, tedy 2 mio ročně). Instagram zkusím nejdříve pro inspiraci, pak se uvidí, jakou post strategii zvolit, pokud vůbec…
Ať se daří!
RK